Het “nieuwe” telefoneren

2 vonden dit artikel interessant

Nog niet zo lang geleden had elk bedrijf een eigen centrale in huis. Hiermee was elke organisatie in staat de eigen wensen rondom telefonie naar inzicht in te vullen. Collega’s die onderweg waren, kregen “kwartjes” mee om naar “kantoor te bellen”. Telefooncentrales waren een normaal straatbeeld. 

Hoe snel kwam daar verandering in met de komst van de mobiele telefoon. De eerste versies waren groot en lomp maar al snel kwamen er handzame toestellen op de markt. Daarmee veranderde ook de rol van de eigen centrale. De behoeftes van de gebruikers werd anders. Naast de mobiele telefoon, gingen andere collega’s ook op andere plekken werken. Zo is thuiswerken bijvoorbeeld steeds gebruikelijker geworden. 

Het vaste toestel op kantoor werd daarmee een lastige bottleneck. Softphones waren de oplossing. Een simpele applicatie waarmee je kan bellen, via je pc. De centrale op locatie kon daar vaak niet mee omgaan. Gelukkig werd de oude PBX vervangen door een hosted centrale, in de volksmond een VOIP-oplossing: bellen over internet. De centrale was dan niet alleen een softwarematige oplossing, maar hij werd ook als dienst aangeboden. De centrale verhuisde van de eigen locatie naar een dienstverlener. En bellen over internet was ook nog eens goedkoper. 

Vandaag de dag is telefonie voor veel organisaties nog net zo belangrijk als zeg 50 jaar geleden. En hoewel de technieken die we nu inzetten vernieuwend zijn, is contact tussen medewerkers en klanten nog steeds “mensenwerk”. Bij Datamex onderkennen we dat elke dag opnieuw. Daarom hebben we recentelijk “telefonie” aan ons portfolio toegevoegd. Vanuit de gedachte dat communicatie een van de belangrijkste aspecten is voor goede samenwerking, kunnen we hier nu ook op het vlak van telefonie een bijdrage aan leveren. 

Binnen de bestaande oplossingen die we bieden, voegen we telefonie oplossingen toe. Zo bezorgen we onze klanten “a lovely day” – everyday. 

Meer weten over DX telefonie?

Ga naar onze telefonie landingspagina of neem contact op. Ik help u graag!

Have a lovely day!

2 vonden dit artikel interessant
Vond u dit interessant?

Deel dit artikel