Het Nederlandse EyeOn helpt bedrijven met forecasting en planning. Om de klant beter van dienst te zijn, moest de bereikbaarheid van de consultant omhoog.

Of je nu in de food, fmcg, chemie, hightech, lifescience of zorgsector gaat kijken; eigenlijk komen uitdagingen in verschillende sectoren altijd op hetzelfde neer, zegt Andries Mulder van EyeOn. “De uitdagingen in de chemische industrie lijken weliswaar heel complex en onvergelijkbaar met bijvoorbeeld een ziekenhuis, maar uiteindelijk draait het om thema’s als kostenbeheersing en capaciteitsplanning.”

Uiteindelijk draait het om kostenbesparing

Direct aansluiten

Al achttien jaar helpt hij met EyeOn grote organisaties met control-, planning-en forecastingprocessen. Waar Mulder met EyeOn steeds vaker tegenaan liep was dat diens consultants, die vaak bij de klant zelf werken, in toenemende mate ook worden betrokken bij de implementatie van hun adviezen.

De combinatie van werken op locatie en een implementatietraject waarbij toegang tot informatie een voorwaarde is, maakte het onvermijdelijk dat er iets aan de bereikbaarheid moest worden gedaan. Mulder: “Klanten willen gewoon dat wij technologisch direct aansluiten op wat zij zelf ook in huis hebben. Als je werkzaam bent door heel Europa, moet je overal kunnen werken.”

Snel contact

De oplossing werd gevonden door online projectportalen in te richten. Deze maken het mogelijk dat documenten en communicatie rondom projecten gecentraliseerd worden opgeslagen. Deze zijn vervolgens overal en altijd op ieder apparaat te benaderen.

Door gebruik van versiebeheer kunnen projectleden snel de juiste documenten vinden, documenten delen met projectleden en planningen centraal beschikbaar stellen. Skype voor Bedrijven geeft adviseurs de mogelijkheid om snel contact te leggen met collega’s en projectleden bij klanten.

Ze zijn niet meer gebonden aan een vaste werkplek

Eigen bureau

Samen met Datamex koos EyeOn voor de implementatie van Office 365, Dynamics 365 en Azure. Met deze softwareproducten zijn de consultants van EyeOn niet meer gebonden aan een vaste werkplek. Tevens ondersteunen deze tools de processen waarbij er steeds nauwer samengewerkt wordt met klanten en partners.

Mulder is tevreden over het resultaat. “Wij willen dat onze adviseurs op alle apparaten toegang hebben tot e-mail, documenten en andere tools. Zij moeten, waar ze zich ook bevinden, kunnen werken alsof ze op kantoor achter hun eigen bureau zitten.”

Lichter werken

Als extra voordeel bovenop de recente verbeteringen, is de ICT-omgeving ook nog eens sterk vereenvoudigd. Het resultaat is een kostenbesparing van dertig procent per jaar en aanzienlijk meer functionaliteit en flexibiliteit voor de medewerkers. Mulder: “De servers op kantoor zijn overbodig geworden. We zijn lichter gaan werken, terwijl we meer kunnen doen.”