Teamwork

5 vonden dit artikel interessant

Teamwork is belangrijk in organisaties. De tijd dat een afdeling zelfstandig kon werken zonder samenwerking met andere afdelingen is voorbij. Steeds meer bedrijven organiseren hun processen horizontaal. Dit houdt in dat de stappen in een proces via verschillende afdelingen lopen en niet meer van afdeling naar afdeling. Microsoft heeft altijd een sterke focus gehad op samenwerken. Waar in het verleden veel gebruik werd gemaakt van SharePoint als samenwerkingsportaal is na het uitkomen van Microsoft Teams de focus veranderd naar 1 centraal punt, waar alle vormen van communicatie en samenwerking samenkomen.

Hoe positioneren we teams tegenover de andere tools van Office 365?

Microsoft gebruikt hier de termen inner en outer loop voor. Hierin worden de volgende onderdelen benoemd:

  • Microsoft Teams, de nieuwe werkruimte in Office 365 voor samenwerking met collega’s of externe gebruikers. Met deze gebruikers werk je samen op regelmatige basis. (Inner loop);
  • Yammer voor het stimuleren van communicatie en interactie op alle niveaus van het bedrijf (Outer loop);
  • Outlook voor e-mail op bedrijfsniveau, nu ook met behulp van groepen;
  • SharePoint gebruiken we ondersteunend aan deze tools voor sites en portals, intelligente contentdiensten, automatisering van bedrijfsprocessen. Daarnaast maken we gebruik van Microsoft Stream voor video en live events via teams.

Zoals jullie mogelijk al zien is Skype voor bedrijven niet meer als een afzonderlijke tool benoemd. Dit heeft er mee te maken dat Microsoft alle functionaliteit die beschikbaar is in Skype voor bedrijven overzet naar Microsoft Teams. Dit betekent dat alle communicatie (chat, bel of conference call) via Teams zal gaan verlopen.

Wat kan teams toevoegen aan uw organisatie?

Het biedt een organisatie communicatiemiddelen voor moderne teams. Zo biedt Microsoft Teams een chat, bel en conference ervaring. Chat gebeurt met een threadvorm om iedereen betrokken te houden. Ook al worden ze later aan het team toegevoegd, ze hebben alsnog inzicht in wat er al besproken is. Teamconversaties zijn zichtbaar voor het hele team. Gebruikers zijn lid van verschillende teams, wat het makkelijk maakt om te switchen tussen verschillende teams of projecten.

Een hub voor samenwerking. Office-applicaties die teams iedere dag gebruiken – zoals Word, Excel, PowerPoint, SharePoint, OneNote en Power BI – zijn allemaal geïntegreerd, waardoor gebruikers de benodigde informatie en tools eenvoudig tot hun beschikking hebben.

Op maat voor ieder team. Microsoft Teams maakt het mogelijk om werkruimten op maat in te richten met tabs, en met connectoren en bots van zowel derde partijen als bekende Microsoft-tools, zoals Microsoft Planner en Onenote.

Als u meer wilt weten over de mogelijkheden van samenwerking binnen uw organisatie of meer wil zien van Microsoft Teams, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!

Have a lovely day!

5 vonden dit artikel interessant
Vond u dit interessant?

Deel dit artikel