Nadat de Europese tak van Panasonic Biomedical zich had losgemaakt van het Japanse moederbedrijf, moest er ook een nieuwe softwareomgeving worden ingericht. “De tijd begon voor ons te dringen.”

Panasonic Biomedical in Etten-Leur bevond zich plots in een bijzondere situatie. Nadat de Europese biomedische tak was afgesplitst van het Japanse moederbedrijf, stond de onderneming niet alleen op eigen benen, maar moest het ook een oplossing zien te vinden voor de verouderde software.

 

Panasonic Biomedical (nu PHC Europe ) werkte traditioneel wereldwijd in een IBM-omgeving. De wens was daar afscheid van te nemen en over te stappen op Microsoft Office 365.

Overtroffen verwachtingen

Nieuwe IT-omgeving

Arjan van Toor, manager business operations bij Panasonic Biomedical, vertelt dat hij met een complex probleem zat: “De continuïteit staat bij ons natuurlijk voorop. Maar tegelijk moest er wel een heel nieuwe IT-omgeving worden ingericht. Over die squeeze en de tijdsdruk die dat dreigde op te leveren, maakte ik me vooraf de meeste zorgen. De tijd begon voor ons te dringen.”

 

Tot zijn grote verrassing lukte het Datamex om Microsoft Office 365 binnen een paar maanden te implementeren bij alle Europese vestigingen van Panasonic Biomedical. Naast de implementatie van Office 365 nam Datamex ook het systeembeheer voor haar rekening. Van Toor: “Mijn verwachtingen werden overtroffen.”

Bijspringen

Van Toor zegt dat zelfs toen er intern een gat viel bij zijn eigen IT-afdeling, hij een beroep kon doen op Datamex. “Zij sprongen meteen bij om de infrastructuur aan te pakken. Een paar maanden liepen de jongens van Datamex hier een paar uur per dag rond. Uiteindelijk heb ik slechts één dag zonder IT-hulp gezeten. Dat zegt genoeg over de flexibiliteit.”

 

Van Toor is zeer te spreken over de nieuwe Microsoft-omgeving. “Office 365 is een hele verbetering ten opzichte van onze vorige software. We maken ook gebruik van SharePoint, dat we als een soort intranet gebruiken om bedrijfsinformatie van de verschillende kantoren in Europa te delen. Elke afdeling heeft zijn eigen pagina. We stimuleren de collega’s om eerst op SharePoint te kijken voordat ze de telefoon pakken.”

"...terugkoppeling, die kwam vanzelf."

Heldere communicatie

Hij zegt dat ze een voorbeeld zijn geworden voor de andere vestigingen van Panasonic Biomedical.

 

Ook over de samenwerking is hij tevreden: “De heldere communicatie met Datamex viel me in positieve zin op. Ik hoefde niet te vragen om terugkoppeling, die kwam vanzelf. Zo hoort het te gaan.”

U vindt dit interessant.